Wednesday, June 29, 2011

A letter for u


Anda, anda dan anda..untuk semua anda2 yang wujud di muka bumi ini..untuk anda yang merasakan diri anda itu adalah anda, saya dengan ikhlas tujukan entry kali ini untuk anda..


Anda, tahu tak rasa tu sakit..lagi sakit dari segala kesakitan..lagi perit dari segala yang memeritkan..lagi seksa dari segala yang menyeksakan..tapi kenapa masih ada rasa..kenapa masih ada rasa..kenapa masih ada rasa..soalan yang sama berulang ulang, berkali kali bermain di fikiran..kenapa perlu ada rasa..kenapa, kenapa dan kenapa..


Anda tahu, saya ingin lari jauh dari rasa itu..rasa yang membunuh, rasa yang menghancurkan jiwa jiwa yang merasakan..rasa yang mempunyai perasaan..perasaan yang mengandungi rasa..rasa dan perasaan yang pernah wujud dalam diri ini suatu masa yang lalu..rasa dan perasaan yang pernah juga membunuh diri ini ketika dulu..tapi, kenapa masih wujud perasaan itu?


Anda yang saya tidak tahu siapa anda, saya tidak pandai untuk meyimpan rasa, memendam perasaan..saya tidak punya cara lain selain meluahkan, memberikan rasa dan perasaan itu kepada anda untuk merasakan..saya tidak pandai untuk bermadah, menzahirkan perasaan melalui pena ataupon tulisan..saya tidak pandai untuk menyimpulkan perasaan menjadi puisi peneman diri..saya tidak pandai mengubah perasaan menjadi lagu yang menghiburkan..saya hanya tahu menyimpan dan meluahkan rasa dan perasaan itu..saya hanya mampu hidup dan memikirkan rasa dan perasaan itu..


Anda yang tahu siapa diri anda, sekiranya perasaan yang menghancurkan rasa, hapuskanlah perasaan ini..sekiranya rasa yang menghancurkan perasaan, buanglah rasa ini..


bagaimanakah hidup tanpa rasa dan perasaan?


No comments: